duminică, 12 aprilie 2020

Prajitura cu foi, crema de lamaie si jeleu de zmeura


Zilele trecute Dia mi-a făcut poftă cu o prăjitură foarte apetisantă așa că am purces la pregătiri. Nu pot să vă explic în cuvinte ce mi-a ieșit. Neapărat trebuie să încercați rețeta ca să vă convingeți. Foile sunt atât de fragede că ți se topesc în gură. Combinația aleasă de mine, zmeură cu lămâie și vanilie e absolut delicioasă. Eu am folosit ouă de țară și culoarea foilor și a cremei a ieșit foarte frumoasă. Îți mulțumesc Dia pentru idee! Pupici!

Ingrediente:

Foi(tava de 17x29cm)
4 gălbenușuri de ou
12 linguri zahăr
12 linguri lapte călduț
12 linguri ulei
1 plic praf de copt
Făină cât cuprinde(eu am avut nevoie de 400 g)
Sare
esență de vanilie
esență de lămâie

Crema de lamâie:
4 gălbenușuri de ou
150 g zahăr măcinat
500 ml lapte
1 plic budinca de vanilie
esență de vanilie
Zeama de la o lămâie
200 g unt 82% grăsime (la temperatura camerei)

Jeleu de zmeură:
500 g zmeură
3 linguri zahăr
30 g amidon alimentar
Mod de preparare:
Se pregătesc mai întâi foile.
Gălbenușurile se mixează cu zahărul până când acesta se topește. 


Se adaugă apoi laptele călduț în care se stinge praful de copt și apoi se adaugă uleiul. 



Se pune sarea, esența de vanilie și esența de lamâie, după care se încorporează treptat făina.


Cantitatea necesară de făină depinde mult de tipul ei precum și de celelalte ingrediente folosite (cât de mari sunt ouă).


Se va obține un aluat nelipicios, dar destul de ferm pentru a putea întinde foile. Se pune aluatul la frigider pentru jumătate de oră.


Se împarte aluatul în patru părți, pentru cele 4 foi.


Eu am folosit o tava de 17 x 29 cm. Se coc foile pe fundul tăvii,pe hârtie de copt.


Se coace fiecare foaie la 170 de grade C, pentru 12-15 minute.


Se lasă foile să se răcească una peste cealaltă, dar cu hârtie de copt între ele.


Pentru crema de lamâie, se pune laptele într-un vas și se încălzește.
Se mixează gălbenușurile cu zahărul măcinat, se adaugă praful de budincă, 


zeama de lămâie, 


esența de vanilie, apoi se pune laptele călduț și se transferă totul în vasul în care s-a încălzit laptele, se pune vasul pe foc și se amestecă cu telul până când amestecul se îngroașă.



Se pune o folie direct pe suprafața budincii și se lasă să se răcească foarte bine.


Se mixează untul și apoi se adaugă treptat budinca de lamâie.




Pentru jeleul de zmeură, se pune zmeura cu zahărul pe foc, se lasă să clocotească 5-10 minute, apoi se pasează și se trece prin sită. 




Se lasă să se răcească.
Se dilueză amidonul cu puțină apă rece, apoi se pune în sosul rezultat (aproximativ 300ml).


Se pune vasul pe foc și se amestecă până când se îngroașă.



Se lasă să se răcească.

Se asamblează prăjitura:
Se pune prima foaie, cremă de lămâie, 


a doua foaie peste care se pune doar jeleu, 


a treia foaie peste care se pune jeleu și deasupra se pune crema de lamâie 


și cea de-a patra foaie deasupra. 


Deoarece mai aveam cremă de lămâie am pus încă un strat subțire deasupra.


Prăjitura se lasă câteva ore bune, ideal ar fi peste noapte, pentru ca foile să se frăgezească.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu