duminică, 6 octombrie 2019

Piept de porc fiert in bere



Pentru a obține o carne de porc fragedă și delicioasă vă recomand să o fierbeți în bere. Cu siguranță rezultatul va fi pe placul vostru. 


Ingrediente: 
1 buc piept de porc (1.5 kg)
2 litri bere (cât să acopere) 
3 buc foi de dafin  
2 morcovi 
½ buc țelină
1 ceapă 

1 păstârnac
1 pătrunjel rădăcină
1 lingură piper boabe
Sare (dupa gust )
cimbru

Pentru glazură:
4 linguri sos de soia 
2 linguri miere
1 linguriță boia dulce 
2 linguri cremă de otet balsamic 
1 linguriță condimente pentru carne de porc
Piper 

Pentru garnitură:

400g mix de legume
Oregano
Cimbrișor
Sare
2-3 linguri de bulion
O căniță de apă

Mod de preparare:
Tai pieptul de porc în două și pui bucățile de carne într-o oală încăpătoare.
Pui foile de dafin, cimbrul și boabele de piper în oală, urmate de morcovi, țelină și ceapă. Adaugi berea (cât să acopere).



Pui la fiert pe foc potrivit, până când carnea devine ff fragedă (cca 2 ore). 


Eu am păstrat o bucată de carne și am congelat-o (iar când vom avea poftă, o voi scoate și o voi decongela, apoi o voi pregăti pentru câteva minute la cuptor), iar cealaltă bucată am uns-o cu un amestec de sos de soia, cremă de oțet balsamic, miere, boia dulce si condimente pentru carne de porc. 


Ungi bine pieptul de porc și îl bagi la cuptor la 180 de grade pentru cca 10-12 minute. 


După aceea, îl scoți, îl întorci și îl ungi și pe partea cealaltă și îl mai lași la cuptor pentru încă 4 minute.
În ultimele 2 minute crești temperatura cuptorului la 210 grade C, pentru a se realiza o glazură lipicioasă.
Pentru garnitură am pus la fiert legumele cu condimentele și bulionul și am adăugat o căniță de apă. 


Am lăsat să fiarbă la foc potrivit, până când a scăzut apa și legumele au fiert.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu