duminică, 6 iunie 2021

Cheesecake cu mure





Ce spuneți de un cheesecake rapid și delicios? Poate fi pregătit cu orice fruct de sezon.

Ingrediente:
-pentru blat:
200 g biscuiți simpli (sau digestivi)
100 g unt

-pentru cremă:
550g mure + 2 linguri zahăr
250 g mascarpone
400 ml smântână pentru frișcă
100 g zahăr măcinat
10 g gelatină granulată

-pentru jeleu:
170g sos de mure
50ml apă rece
10g gelatină

-pentru decor:
Mure
Afine
Cremă de mure

Mod de preparare:
Blat:
Se măruntesc biscuiții într-un robot / blender, se adaugă untul topit și se amestecă puțin, până se încorporează bine.
Se pune o formă cu pereți detașabili sau un inel reglabil de tort (diametru de 20 cm) pe un platou și se toarnă compoziția de biscuiți, apoi se tasează cu ajutorul unui pahar cu fundul drept. Se dă blatul la frigider și între timp se pregătește crema. Eu am folosit și folie de acetat și am pus-o pe marginea inelului reglabil, înainte de a tuna biscuiții.



Crema:
Se păstrează 50 buc mure pentru a pune peste blat.
Se pune murea într-o crăticioară și se adaugă zahărul, apoi se pune pe foc și se fierbe 5-10 minute. Se lasă să se răcorească și se trece compoziția printr-o sită. Eu am obținut 320g de sos.


Se mixează mascarpone cu 100g zahăr măcinat până se omogenizează. Se adaugă apoi smântâna pentru frișcă și se mixează până când devine fermă compoziția. Se toarnă 100g sos de mure peste crema mascarpone și se omogenizează.






Se hidratează 10g gelatină în 50 g sos de mure (se lasă 10 minute la hidratat) și apoi se topește la bain marie până când devine lichidă. Se lasă să se răcorească, apoi se adaugă o lingură de cremă mascarpone peste gelatină și se omogenizează (pentru a se tempera) apoi se adaugă peste crema de mascarpone și se omogenizează.







Asamblare:
Se scoate blatul de biscuiți din frigider, se pune mure pe marginea blatului și se răstoarnă crema de mure, se nivelează și apoi se pune cheesecake-ul la frigider pentru o oră. Se păstrează 4-5 linguri de cremă pentru ornat.






Jeleu:
Se hidratează 10g gelatină în 50 ml apă și apoi se topește la bain marie până când devine lichidă. Se lasă să se răcorească apoi se amestecă gelatina cu sosul de mure rămas.
Se amestecă bine și apoi se toarnă peste cheesecake și se pune din nou la frigider pentru minim 3-4 ore.



Înainte de a desface inelul de tort se trece cu grijă de jur împrejur cu un cuțit, pentru a dezlipi marginile. Eu am avut folie de acetat și am desfăcut inelul reglabil și am îndepărtat folia cu grijă.
Se decorează prăjitura după imaginație cu crema păstrată și fructe.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu