luni, 20 aprilie 2020

Oua vopsite de Paște



Hristos a înviat! Dată fiind starea națională actuală, anul acesta am vopsit pentru prima dată ouăle de Paște. În anii trecuți le pregăteau bunica mea și mama-soacră. 

Ingrediente:
11 ouă albe
2 linguri cu sare fină
20 linguri oțet
vopsea de ouă Dr. Oetker
2 linguri ulei

Mod de preparare:
Pentru început se degresează ouăle! Se spală cu apă călduță și puțin detergent de vase, cu ajutorul unui burete, apoi se limpezesc bine.
Se pune apă într-o oală, se adaugă sarea și se amestecă ușor până când se topește. Se adaugă ouăle și se pun la fiert (eu am pus mai multe ouă și le-am folosit la drob). 


Se lasă circa 10-15 minute, la foc mic, din momentul în care apa începe să fiarbă. Se scot cu grijă pe un prosop și se lasă puțin la răcit. 
Se pune apă clocotită intr-un borcan mai mare, se adaugă vopseaua de oua și 5 linguri oțet, conform instrucțiunilor de pe plic. Eu am folosit 4 culori, astfel încât am pus apă în 4 recipiente. Se scufundă apoi în vopsea 3-4 ouă și se lasă câteva minute până când se colorează. La fel se procedează cu toate ouăle. 





Se scot pe șervețele de hârtie și se lasă să se usuce. 



Se pune puțin ulei pe un șervețel și după ce ouăle s-au răcit puțin, se șterg bine pentru a căpăta un luciu frumos. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu