duminică, 22 martie 2020

Gogosi pufoase ca la gogoserie




Ce spuneți de niște gogoși pufoase, delicioase, fix ca la gogoșerie? Dacă urmați rețeta cu siguranță vă vor ieși. Eu m-am inspirat de la Jamilla și bine am făcut. 
Nu mi-au ieșit ele așa frumoase și rotunde ca ale ei, dar de bune au fost bune. În vremea asta de criză am zis sa nu fac risipă de ulei și am pus cam puțin ulei in tigaie, ele au crescut foarte mult la copt și au rămas nițel cam gălbene pe margini, motiv pentru care le-am copt și pe părți (ca să fiu sigură că nu rămân crude în interior). Și în final n-au mai fost rotunde. Dar de bune au fost bune. ;)

Ingrediente:
500 g făină
250 ml lapte
50 g unt
7 g drojdie uscată
2 ouă
1 gălbenuș
40g zahăr
esență de vanilie
esență de lămâie
un praf de sare
300 ml ulei pentru prăjit

Mod de preparare:
Se pregătește maiaua: se pune laptele călduț într-un castron, se adaugă zahărul și drojdia și se amestecă bine. 


Se lasă să crească 20 de minute la cald. 


Se adaugă, ouăle, untul topit, esențele, 



făina și praful de sare. 



Se frământă aluatul cu mâna timp de 15-20 de minute. 


Se acoperă vasul cu folie alimentară și se lasă aluatul să crească la cald până când își dublează volumul, cam 50-60 de minute.


Din aluatul crescut se rup bucăți cu mâna (de 70g), se modelează cu mâna și se lasă să crească aproximativ 20 de minute, pe foi de hârtie de copt unse cu ulei. 


Se prăjesc pe ambele părți, în ulei încins, însă nu foarte fierbinte, la foc mediu.




Se scot pe un șervet de hârtie ca să se absoarbă uleiul de la prăjit 


și după ce s-au răcit se pudrează cu zahăr sau se servesc cu dulceață / ciocolată etc.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu