vineri, 24 iulie 2020

Salata de vinete cu ardei capia


Vă invit să încercați o salată de post, absolut delicioasă. De obicei eu pregăteam vinetele cu multă maioneză, dar în această vară mi-am propus să gătesc mai light, cu mai puține grăsimi.

Ingrediente:
2 vinete
1 ardei capia sau ardei gras
1/4 ceapa mica fin tocata
2 catei de usturoi zdrobiti
20 de ml ulei de măsline
1 lingurita de mustar
sare
zeamă de lămâie
pătrunjel tocat (opțional)

Mod de preparare:
Vinetele și ardeiul se coc prin contact direct cu o suprafață încinsă (grătar, disc, plită sau în jar). Eu le-am copt pe tava de la cuptor. (dar am uitat să fac fotografii). Se lasă câteva minute pe fiecare parte, la foc mediu, având grijă să nu se ardă.
Când vinetele sunt bine coapte (adică miezul este complet moale, pufos), se dau deoparte, se taie și se lasă să se răcorească puțin, apoi se îndepărtează coaja. 


Miezul copt se pune într-o sită de plastic, așezată deasupra unui vas de colectare. Se lasă să se răcească complet, timp în care se scurge lichidul amărui pe care acestea îl conțin.
După ce se răcește, ardeiul copt se curăță de coajă și de semințe.
Ambele legume se toacă mărunt. In cazul vinetelor se va folosi un instrument de lemn, plastic sau ceramică sau un cuțit care este din oțel inoxidabil. Prin contact cu un metal oarecare, vinetele se înnegresc.


Ardeiul se poate toca mai mărunt de atât (după gust și plăcere).
Se amestecă vinetele cu ardeiul și usturoiul pisat. 


Se adaugă ulei și se amestecă ușor, ca la maioneză, în același sens. Se sărează după gust și dacă se dorește se adaugă și un pic de zeamă de lămâie.
Opțional, puteți adăuga și câteva fire de pătrunjel tocat sau ceapă.
Se poate servi cu roșii cherry.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu