duminică, 5 aprilie 2020

Lava Cake


De mult timp îmi doream să încerc acest desert. Astăzi i-a venit rândul. A ieșit fix pe gustul meu, deoarece am folosit 
ciocolată cu procentaj de cacao peste 65%. 
Nu au ieșit foarte cremoase brioșele (așa cum am mâncat la restaurant), deoarece formele mele erau cam mititele. O să-mi achiziționez altele mai mari, de aluminiu și o să mai pregătesc acest desert. Abia aștept să-l servesc alături de înghețată. 
Ingrediente:
115 g ciocolată cu procentaj de cacao peste 65%
115 g unt
2 gălbenușuri
2 ouă întregi la temperatura camerei
70 g zahăr măcinat
1 linguriță de esență de vanilie
2 linguri de făină (aprox. 30g)


Mod de preparare:
Se toacă mărunt ciocolata și se topește împreună cu untul la bain marie. 



După ce s-a răcorit se adaugă zahărul și esența de vanilie și se omogenizează compoziția.


Se bat gălbenușurile și ouăle împreună, se adaugă peste ciocolată și se omogenizează.
Se pune apoi făina și se amestecă până când se încorporează bine.


Se toarnă această compoziție în formele unse cu unt, așezate pe o tavă. Mie mi-au ieșit 7 deoarece formele mele erau mititele.


Se introduce tava în cuptorul încins în prealabil la 200 de grade C, pentru 7 minute.
Timpul poate să difere în funcție de performanța și tipul de cuptor, dar și de mărimea formelor. Dacă sunt mai mari e posibil să fie necesar să le lăsați 10 minute la cuptor.


Cu mare grijă, se dezlipește ușor desertul de pe marginile formelor și se răstoarnă pe fiecare în parte pe câte o farfurie și se servesc cu câte o cupă de înghețată de vanilie, zahăr pudră sau fructe proaspete.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu