marți, 29 octombrie 2019

Prajitura cu mere si crema de branza


Ce spuneți de o prăjitură delicioasă cu aromă de toamnă? Neapărat trebuie să o încercați și voi! O puteți pregăti cu orice fruct de sezon. Eu am folosit mere...foarte multe mere, deoarece ador prăjiturile cu mere.

Deja am pregătit-o de 2 ori în ultima perioadă și am în plan să o fac și cu alte fructe de sezon.

Pentru aluat:
375 g faină
50 g zahăr
175 g unt topit
1 praf de sare

Pentru umplutura de mere:
2 kg mere (au rămas 1,3 kg mere curățate)
50 g zahăr
1 linguriță scorțișoară
1 lingură cu vârf de amidon

Pentru crema de brânză:
500 g brânză proaspătă, de vaci
120 g smântână
50 g zahăr
30 g zahăr vanilat
2 lingurițe esență de vanilie
2 ouă
2 linguri amidon

Mod de preparare:
Pregătești, mai întâi, merele. Le cureți de coajă și semințe și le tai în cubulețe mari. Adaugi zahărul peste ele și le amesteci bine, apoi le pui pe foc pentru 10 minute, timp în care zahărul se topește, se formează sirop și se înmoaie. 



Se adaugă scorțisoara și se amestecă.


În funcție de cât sirop se formează, adăugi amidon. Eu am adăugat 1 lingură cu vârf.


Lași să se răcească merele.


Pentru aluat, amesteci făina cu zahărul și sarea și adăugi untul topit, amestecând intens până la omogenizare. 



Vei obține un aluat nisipos ca și cel de crumble. 



Amesteci brânza cu zahărul, smântâna,esența și cele două ouă. 


În funcție de consistența amestecului, adăugi amidon sau griș. Eu am adăugat 2 linguri rase de amidon.



Asamblezi prăjitura cu mere și cremă de brânză cu vanilie într-o tavă de 35x25 cm.
Tapetezi tava cu hârtie de copt, apoi întinzi în tavă 3/4 din aluat, presându-l cu mâinile.



Peste aluat întinzi merele, 



deasupra lor, crema de brânză, 


iar peste aceasta sfărâmi aluatul oprit.


Introduci tava în cuptorul preîncălzit pentru 40-50 de minute, la 180 de grade, sau până când se rumenește prăjitura.



Lași, apoi, prăjitura să se răcească pentru a o putea porționa frumos.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu