duminică, 13 septembrie 2015

Dulceata de afine



In urma cu ceva timp am pregatit cateva borcanele de dulceata de afine. Din lipsa de timp am tot amanat publicarea acestei retete, acum insa i-a venit randul. Va recomand s-o incercati si voi anul viitor, deoarece este delicioasa.

Ingrediente: 
1 kg afine
700g zahar
1 lamaie

Mod de preparare:
Pui afinele in strecuratoare si le treci prin jet de apa rece, dupa care le cureti de codite si frunzulite. Eu am folosit 4 kg de afine.


Pui afinele intr-un vas 


si presari zahar deasupra. 


Scuturi putin cratita ca sa se amestece fructele cu zaharul si le lasi astfel, in frigider pentru minim 3-4 ore, pana cand se formeaza un sirop.
Pui vasul pe foc mic si fierbi compozitia ,amestecand din cand in cand si adunand spuma formata. 


Cand la suprafata se formeaza basicute, iar siropul incepe sa se ingroase, torni zeama de lamaie, care are rolul de a impiedica cristalizarea, in timp, a dulcetii.
Faci proba daca dulceata se leaga: iei in lingura sirop si torni cateva picaturi pe o farfurie rece, tinuta in prealabil in congelator (pentru 5 minute); picaturile raman ca boabele de roua daca s-a legat dulceata si se latesc pe farfurie, daca dulceata nu este gata inca.
Torni dulceata fierbinte in borcanele sterilizate in prealabil. Infiletezi bine capacele, apoi le intorci cu fundul in sus timp de 15 minute, apoi le acoperi cu o patura groasa si le lasi sa se raceasca usor.


Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 12 borcanele de 400g.
Poti servi dulceata de afine alaturi de niste waffe delicioase.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu