vineri, 20 octombrie 2017

Prajitura cu piscoturi, iaurt si mandarine



Pentru această rețetă delicioasă am avut ca sursă de inspirație o rețetă de-a Laurei căreia îi mulțumesc. :*

Nu am respectat întru totul rețeta. Eu nu am folosit ciocolată albă în cremă, iar pentru ornat am folosit mai puțină ciocolată neagră și nu am pus biscuiți. Chiar și așa prăjitura a fost delicioasă.

Ingrediente:
-pentru blat (30x20 cm):
6 ouă
un praf sare
5 linguri zahăr
5 linguri făină
5 linguri ulei
2 llinguri cacao
10 pișcoturi
1 vârf cuțit bicarbonat
-pentru cremă:
400 g iaurt
250 g mascarpone
80g zahăr
7 g gelatină
1 conservă compot mandarine

-pentru ornat:
50 g ciocolată neagră

Mod de preparare:
Tapetezi o tavă cu hârtie de copt (unsă cu unt) în care așezi pișcoturile în mod uniform. Desfaci conserva de mandarine, strecori sucul, iar mandarinele se lași la scurs. Cu sucul din conservă, însiropezi pișcoturile, dar nu foarte tare.


Separi albușurile de gălbenușuri. Albușurile le bați împreună cu un praf de sare. Le mixezi până devin albe și dense, apoi adaugi zahărul măcinat treptat și mixezi până când obții o bezea lucioasă, fermă. Adaugi gălbenușurile și le 
încorporezi în bezea. 


Adaugi făina cernută cu bicarbonatul și cacaoa și amesteci ușor de jos în sus, cu o lingură de lemn. 



La final adaugi și uleiul, 


omogenizezi și torni compoziția deasupra pișcoturilor. 


Introduci tava în cuptorul preîncălzit, la 160 de grade, timp de 25 de minute.
Scoți prăjitura și o lași la răcit în tavă.


Separat, hidratezi gelatina în restul de suc de la conservă.
Mixezi crema mascarpone cu zahărul măcinat 


apoi adaugi iaurtul și omogenizezi compoziția.


Gelatina o topești pe baie de aburi, apoi o adaugi în compoziția de iaurt și omogenizezi totul. Adaugi și mandarinele în cremă.


Peste blatul răcit, torni crema, nivelezi frumos și dai la rece pentru minim o oră.


Ciocolata neagră o dai pe răzătoare și decorezi prăjitura.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu