marți, 10 mai 2016

Prajitura desteapta cu ciocolata



Deoarece aveam multe oua in frigider, m-am gandit sa incerc o prajitura rapida si foarte usor de pregatit, deoarece, momentan, noua membra a familiei nu-mi permite sa stau prea mult in bucatarie. Nu puteam sa aleg o prajitura mai buna. A fost exact pe gustul nostru: dulce-amaruie.

Va invit s-o incercati si voi si nu veti regreta.
Trebuie sa tineti cont de cateva sfaturi:
-nu trebuie sa scapati nici o picatura de galbenus in albusuri, pentru ca altfel nu se mai bat bine albusurile, nu vor mai creste in volum;
-atat bolul cat si paletele mixerului trebuie sa fie bine spalate, sa nu aiba nici o urma de grasime pentru a se bate bine albusurile si pentru a creste in volum;

Ingrediente:
280 g zahar pudra
250 g unt
140 g faina
80 g cacao neagra
1 l lapte
8 oua
1 lingura apa
un praf de sare
esenta de rom


Mod de preparare:
Topesti untul in cuptorul cu microunde, iar faina o amesteci cu cacaoa pudra.
Separi albusurile de galbenusuri, apoi freci galbenusurile spuma cu zaharul si apa pana se albesc. 




Adaugi untul topit si mixezi pana cand amestecul este omogen. Are consistenta unei creme. Incepi sa adaugi treptat, cu lingura, ingredientele uscate cernute (faina, cacao) 



si alternezi cu laptele pana cand acestea sunt incorporate perfect. Adaugi esenta de rom si omogenizezi.



Separat bati albusurile spuma tare cu un praf de sare. 




Albusurile spuma le adaugi peste compozitia cu galbenusuri si amesteci usor cu un tel. Initial eu am folosit un vas prea mic si am constatat ca nu mai am loc si pentru albusuri si am transferat compozitia. Foloseste un vas mai mare.







Tapetezi o tava de dimensiuni 25x35 cm cu hartie de copt si torni compozitia.




Introduci tava in cuptorul preincalzit la 160°C pentru o ora, pana cand incercata cu o scobitoare, aceasta iese curata. 



Nu stiu din ce motiv prajitura mea s-a crapat, dar nu a fost afectata in nici un fel.
Dupa ce s-a racit, o dai la rece pentru cel putin 2-3 ore, dupa care poti taia si servi. Inainte de servire, presari zahar pudra, daca doresti.



Eu am avut ca sursa de inspiratie o reteta de-a Nicoletei.

2 comentarii:

  1. Oana, de dimineata ma trezesc, ma uit pe facebook si dau cu ochii de reteta ta. Imi zic, parca seamana cu a mea, ia sa vad, nu o fi chiar ea....si cind colo ce sa vezi, am avut dreptate...instinct de mama. Va pup si va doresc multa sanatate la toti 4. Toate cele bune, Nico

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc de urari! Multa sanatate si numai bine va dorim si voua! A fost delicioasa prajitura si o refac in curand ;)

      Ștergere