vineri, 26 mai 2017

Prajitura cu mere si bezea



In urma cu ceva timp am pregatit aceasta reteta
, dar nu am postat-o. Mi-am amintit de ea si m-am gandit sa va impartasesc reteta, deoarece este foarte usor de pregatit si este delicioasa. Am folosit ca sursa de inspiratie o reteta de la Rocsi, de pe site-ul bucataras.ro.

Ingrediente:

-Pentru blat:
5 galbenusuri
10 linguri lapte
10 linguri ulei
8 linguri zahar
12 linguri faina
1 praf de copt
esenta de lamaie

-Pentru umplutura:
1.3 kg mere
3-4 linguri zahar
1 varf lingurita scortisoara
1 lingura ulei

-Pentru bezea:
5 albusuri
8 linguri zahar
1 praf de sare

Mod de preparare:
Umplutura: 
Speli merele, le cureti de coaja si le dai pe razatoarea cu ochiuri mari.
Ungi o tigaie antiaderenta cu uleiul, pui merele stoarse de zeama, adaugi zaharul si lasi merele pe foc pana nu mai au zeama, iar la final adaugi scortisoara. Le lasi sa se racoreasca putin.



Blatul: 
Galbenusurile le mixezi cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Incorporezi treptat uleiul, apoi laptele. Adaugi praful de copt, esenta de lamaie si faina cernuta. Mixezi totul la viteza medie.
Tapetezi o tava (dimensiunea 25-35cm) cu hartie de copt si torni compozitia in ea. Introduci tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade C pentru circa 10 minute.



Bezeaua:
Albusurile le bati spuma cu un praf de sare pana se intaresc. Adaugi zaharul treptat si mixezi pana devine ca o bezea.


Dupa cele 10 minute scoti blatul din cuptor, pui merele din loc in loc cu lingura si le nivelezi. 


Adaugi bezeaua, o intinzi uniform si cu un pieptan de bucatarie sau cu o furculita faci cateva dungulite.


Introduci iar prajitura in cuptor pentru 10-15 minute pana bezeauna se rumeneste.


O scoti cand este gata, o lasi sa se raceasca si o servesti.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu