marți, 21 noiembrie 2017

Tarta cu lamaie si bezea


De mult timp vroiam să încerc și eu o tartă cu lămâie. Mie mi-a plăcut, dar celorlalți membri ai familiei li s-a părut cam acrișoară. 
Nu prea am fost mulțumită de bezeaua ce mi-a ieșit. Cred că nu am bătut suficient albușurile. O altă greșeală pe care am făcut-o: am pus bezeaua peste crema calduță, deci nu e exclus să se lăsat și din cauza asta. Eu m-am inspirat din revista Rețete de la Libertatea, iar acolo nu zicea că ar trebui lăsată să se răcească. Eu vă sfătuiesc să lăsați să se răcească complet crema.

Ingrediente:
-pentru aluat:
250g făină
100g unt
100ml apă călduță
30g zahăr pudră
o linguriță praf de copt
un praf de sare

-pentru crema de lămâie:
100g zahăr măcinat
100ml zeamă de lămâie
250ml apă
3 gălbenușuri
30g amidon
50g unt
un praf de sare

-pentru bezea:
3 albușuri
100g zahăr tos
un praf de sare
o lingură zeamă de lămâie

Mod de preparare:
Cerni făina și adaugi celelalte ingrediente 


și frămânți până când obții un aluat omogen, 


pe care îl întinzi și apoi îl transferi într-o formă de copt unsă cu unt și tai surplusul de aluat. Înțepi aluatul cu furculița, 


îl acoperi cu o hârtie de copt și așezi deasupra boabe de fasole. 


Introduci tava în cuptorul preîncălzit la 200 de grade C, pentru 25 de minute. 


Între timp, pentru cremă, amesteci gălbenușurile cu zahărul măcinat și adaugi treptat zeamă stoarsă de la o lămâie, un praf de sare, apa și untul și le pui pe foc mic și amesteci permanent cu telul. Amesteci amidonul cu câteva linguri din compoziția lichidă și îl adaugi peste restul compoziției și amesteci până când devine o cremă groasă. Acoperi crema cu folie alimentară și o lași să se răcească complet.


Mixezi albușurile cu sarea. Când începe să se formeze spuma, adaugi zahărul în 3 reprize, iar la final adaugi zeama de lămâie și mixezi.
Torni crema de lămâie peste aluat, 


iar deasupra pui bezeaua. 


Eu am folosit un poș cu un dui în formă de steluță.Introduci tarta în cuptorul preîncălzit la 170 de grade C pentru 15 minute. O lași să se răcească complet și apoi o servești.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu