luni, 4 decembrie 2017

Fasole cu ciolan




De ziua Națională am pregătit o fasole cu ciolan, delicioasă, după o rețetă de pe site-ul Savori Urbane.

Pentru un plus de savoare, eu am folosit condiment Maggi Secretul Gustului de Legume.

Ingrediente:
1 ciolan afumat cu os
300 g fasole boabe uscată
sare
piper
boia dulce
1 foaie de dafin

1 lingură Maggi Secretul gustului de Legume
2 - 3 linguri ulei
2 cepe medii
1 morcov
1 roșie
50ml suc de roșii 

Mod de preparare:
Fasolea boabe uscată o pui la înmuiat în apă rece pentru minim 8 ore (peste noapte).



Așezi ciolanul întreg, cu os cu tot, într-o oală încăpătoare și îl acoperi cu apă rece (să treacă cu 2 degete deasupra lui) și îl pui la foc iute la fiert. 



Eu am folosit oala sub presiune și l-am fiert 30 de minute. Dezosezi și tai carnea (cu șoric cu tot) în bucăți potrivite. Apa în care a fiert ciolanul o păstrezi.


Între timp pui la fiert fasolea înmuiată. O lași să clocotească 10-15 minute și îi schimbi apa de 2 ori. O scurgi de apă, o clătești și o pui din nou la fiert în apă rece.
Pont: o linguriță de bicarbonat de sodiu face minuni! Ea ajuta la gătirea celulozei din coaja boabelor de fasole și le înmoaie mai repede. Bicarbonatul se pune la primele 2 ture de fierbere, nu și la ultima. 
Pui din nou fasolea în oală și torni peste ea zeama caldă în care a fiert ciolanul. Nivelul de lichid e cu 1 deget deasupra fasolei.
Cureți și toci ceapa, cureți roșia de coajă și o tai cubulețe, iar morcovul curățat și spălat îl dai pe răzătoarea mică. Într-o tigaie călești ceapa, morcovul și roșia în 2 linguri de ulei, la foc mic. Presari și un pic de sare care să ajute la înmuierea lor. Adaugi sosul de roșii și 2 polonice de zeamă de la ciolan. 




Torni peste fasole sosul de legume cu rosii și amesteci, apoi adaugi și bucățile de ciolan fiert și dezosat. Adaugi condimentele (o lingură Maggi Secretul gustului de Legume, sare, piper, boia dulce, foaia de dafin) și lași să fiarbă la foc mic până când fasolea a devenit moale, păstoasă. 



Servești fasolea cu ciolan cu murăturile preferate. Noi am servit-o cu gogoșari și conopidă și pâine proaspătă de casă.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu