luni, 31 iulie 2017

Dulceață de zmeură întreagă


Bunica mea era cea care pregătea dulceață de zmeură. Ea o fierbea mult, pentru a rezista cât mai mult timp si devenea ca un gem, iar boabele de zmeură se striveau. Anul acesta m-am gândit să încerc să fac dulceață de zmeură pe care să o fierb puțin, astfel încât să rămână întregi boabele. Pentru a rămâne întregi este indicat să se fiarbă o cantitate cât mai mică și să amesteci cât mai puțin și mai ușor în timpul fierberii. Eu am fiert dulceața în 2 tranșe a câte 1.5 kg. Mai jos am trecut cantitățile folosite pentru ambele tranșe. Pentru această rețetă m-am inspirat de la Oana care explică foarte frumos și clar pașii rețetei. Sper să reziste cât mai mult timp dulceața mea. Revin cu impresii peste câteva luni când voi consuma dulceața.

Ingrediente:
3kg zmeură
2.5 kg zahăr
450ml apă
2 lamai

Mod de preparare:
Așezi zahărul într-o oală largă cu pereți mai înalți (dulceața se umflă la fiert) si îl umezești cu apă rece (150 ml de apă la 1 kg de zahăr). 



Tot acum storci și zeama de la lămâie si o torni peste zahărul umectat din oală.


 Zeama de lămâie previne cristalizarea, pe lângă faptul că va ajuta la păstrarea culorii frumoase a fructelor. Așezi oala la foc iute si urmărești ca zahărul să se dizolve și să fiarbă siropul. Îl lași la fiert 5-6 minute (la foc iute) – timp cronometrat din momentul în care fierbe în masă, nu de când ai pus oala pe foc.
Faci testul cu picăturile de sirop pe o farfurioară, la temperatura camerei.Când siropul a fiert suficient si s-a legat (fără să devină gălbui-caramelizat) adaugi boabele de zmeură. În prima fază ele plutesc la suprafața siropului fierbinte. Le apeși delicat cu ligura de lemn ca să fie cuprinse bine de sirop. Păstrezi focul iute sub oală.



Când începe să clocotească reduci focul sub oală și culegi spuma care s-a format la suprafață. 


Cronomentrezi 15 minute din acest moment.
După scurgerea acestui timp oprești focul, tragi oala deoparte si o acoperi imediat cu un ștergar curat de bucătărie, bine udat cu apă rece și stors. Lași dulceața să se răcească complet. Acesta este timpul necesar ca boabele de fruct să absoarbă soluția de zahăr din jur și să se confieze.



Speli și sterilizezi borcanele și capacele lor.Umpli borcanele, le înfiletezi capacele si gata. Mie mi-au iesit 8 borcane 400 ml de dulceață.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu