duminică, 12 decembrie 2021

Ton la gratar



Vă invit să încercați un preparat ușor de pregătit și absolut delicios. Deși e puțin mai scumpă carnea de ton, merită încercată, deoarece este grozav de bună. Se pregătește doar 2-3 minute pe fiecare parte, pentru a fi cât mai suculentă și fragedă. Se servește alături de garnitura preferată.

Ingrediente:
750g ton
Ulei de măsline
Mix de condimente pentru grătar
10 cartofi
Sare
Roșii cherry

Mod de preparare:

Bucata de ton se spală, se usucă bine cu un prosop absorbant, se taie în 2 felii groase de 2 cm, se unge cu ulei de măsline și condimentează. Eu am folosit un mix de condimente pentru marinare uscată, care conține pudră de zmeură, muștar, piper și cimbrișor. Nu se sărează, deoarece am observat că tonul este sărat. Presupun că a fost ținut în saramură pentru a se păstra mai bine. E a doua oară când achiziționez de la Metro și de fiecare dată a ieșit puțin mai sărat, deoarece nu știam că este deja sărat. Cel mai bine e să-l țineți puțin în apă, pentru a scoate sarea din el.
Se lasă la marinat minim 30 de minute.



Între timp pregătiți garnitura.

Eu am supus la vot și gașca mea a vrut cartofi gătiți la friteuza cu aer cald. Mie mi se părea mai potrivită o garnitură de legume, dar m-am supus majorității.

Când garnitura e aproape gata, se pune tonul pe grătarul bine încins și uns cu ulei de măsline. Se prăjește tonul câte 2.5 minute pe fiecare parte.



Veți observa că în interior carnea rămâne rozalie, dar aceasta îi dă suculența.



Se servește tonul cu zeamă de lămâie proaspăt stoarsă alături de cartofi și roșii cherry sau legumele preferate.



 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu