vineri, 10 februarie 2017

Prajitura cu urda


Noua ne plac foarte mult prajiturile cu urda. In ultima vreme am incercat aceasta prajitura si cu visine, cirese, mure, capsuni si m-am gandit sa mai schimb. Am gasit pe site-ul bucataras aceasta reteta, am mai modificat-o eu dupa bunul plac si a iesit o prajitura delicioasa. Ador aluatul razuit, putin crocant. Chiar merita incercata.

Ingrediente:
-Pentru blat:
350 g faina alba
un praf de sare
100 g zahar
250 g unt
1 galbenus
1 plic praf de copt
2 lg cacao


-Pentru crema:
400 g urda
100 g zahar
esenta de lamaie
250 g iaurt gras
2 galbenusuri
3 albusuri


Mod de preparare:
Intr-un bol amesteci faina cu sarea, zaharul, praful de copt si cacaua. 


Untul rece il tai bucatele, pui galbenusul si amesteci bine pana se obtine un aluat care poate fi manevrat. 


Framanti putin pana se omogenizeaza apoi imparti aluatul in doi bulgarasi si ii dai la congelator pana prepari crema.


Urda o dai pe razatoarea mare. Adaugi iaurtul, zaharul pudra, esenta de lamaie si galbenusurile. 



Amesteci bine pana se omogenizeaza (eu am maruntit amestecul cu un mixer vertical, pentru a fi cat mai fina crema). Albusurile le bati spuma cu cele trei linguri de zahar si le incorporezi in crema de urda, amestecand cu miscari usoare.




Tapetezi o tava cu hartie de copt. Unul din bulgarasii de aluat ii dai pe razatoarea mare, avand grija sa acoperi toata suprafata tavii. Presezi usor aluatul, 


apoi torni crema. 


Nivelezi si razi deasupra celalalt bulgaras de aluat.


Dai tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru cca 40-45 de minute. Stingi focul si mai lasi prajitura cateva minute in cuptor. Scoti prajitura si o lasi sa se raceasca. 


O portionezi si o servesti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu