duminică, 12 februarie 2017

Tort cu crema de piersici si grilaj de ciocolata




Cu putin timp in urma am sarbatorit ziua de nastere a mamei mele. Si cum nu putea sa treaca nemarcat acest eveniment, am pregatit un tort delicios cu muuulta ciocolata (amaruie, ca asa ne place noua). 

Ingrediente:
200 g unt
150 g zahar
4 oua
1/2 lingurita scortisoara pudra
1 varf cutit coaja de lamaie rasa
100 g faina
2 lingurite praf de copt
200 g nuci macinate
1 plic zahar vanilat

-pentru crema de piersici:
200g iaurt simplu
70g zahar pudra
200g piersici din compot
100ml frisca lichida
50ml apa rece
1 plic gelatina
O piersica din compot

-pentru crema de ciocolata:
250 g mascarpone
200g ciocolata neagra
50 g zahar
400 g frisca lichida

-pentru decor:
80 g ciocolata amaruie

Mod de preparare:
Bati untul moale lasat la temperatura camerei, impreuna cu zaharul, pana obtii o crema spumoasa, dupa care adaugi ouale, unul cate unul. 


Inglobezi scortisoara si esenta de lamaie, apoi faina amestecata cu praful de copt si nucile macinate si amesteci usor, cu o spatula.



Ungi cu unt o forma de tort (eu am pus o hartie de copt pe fundul tavii), torni co
mpozitia, nivelezi si dai la cuptor sa se coaca pentru aproximativ 50 de minute, la 180 de grade C. 


Scoti blatul si il lasi sa se raceasca complet, 


apoi il tai in doua pe orizontala.


Intre timp mixezi iaurtul impreuna zaharul, 


apoi adaugi piersicile facute piure (cu ajutorul unui mixer vertical). 


Hidratezi gelatina in 50 ml apa rece pentru 10 minute, apoi o incalzesti pe baie de aburi si amesteci usor pana se omogenizeaza. O lasi sa se raceasca putin si o amesteci cu crema de piersici.
Mixezi frisca lichida si o adaugi peste crema si amesteci usor pana cand se omogenizeaza compozitia. Adaugi piersica taiata cubulete si amesteci usor.


Pui unul din blaturi pe platou in interiorul unui inel, torni crema si asezi cel de-al doilea. 



Lasi tortul in frigider pentru 1-2 ore sau peste noapte.
Inainte de a desface inelul treci cu grija de jur-imprejur cu un cutit pentru a dezlipi marginile.


Pentru crema de ciocolata incalzesti frisca lichida pana aproape de punctul de fierbere. Opresti focul si adaugi ciocolata rupta bucatele. Dupa un minut amesteci bine si vei obtine o crema fina. 


O lasi sa se raceasca complet (eu am scos-o pe geam, ca tot e frig afara). Mixezi crema de ciocolata 


si apoi o amesteci cu crema mascarpone mixata cu zaharul pudra.


Mixezi frisca lichida ramasa si o adaugi peste crema de ciocolata si amesteci / mixezi pana cand se omogenizeaza compozitia.



Imbraci tortul cu 2/3 din crema de ciocolata, iar cu restul cremei il ornezi dupa imaginatie. 


Masori o fasie de hartie de copt, lunga si lata cat sa acopere marginea tortului. 


Pui ciocolata (topita pe baie de aburi) intr-un posh la care s-a atasat un varf rotund si subtire (eu am folosit o punga la care i-am taiat varful) si decorezi fasia dupa plac. 



Infasori hartia de copt in jurul tortului 


si il dai la rece cateva minute, pana se intareste ciocolata, apoi cu grija inlaturi hartia de copt. 

P.S. Trebuie mare grija cand masurati lungimea grilajului. Eu l-am facut cu 1 cm mai mare si s-a suprapus hartia de copt cand l-am aplicat pe tort, iar cand am indepartat hartia s-a rupt grilajul.



Lasi tortul la rece sa se intareasca ciocolata si apoi il servesti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu