marți, 18 septembrie 2018

Salam de biscuiti cu alune si mascarpone



Aceasta este cea mai bună rețetă de salam de biscuiți pe care am testat-o până acum. Azi am pregătit-o pentru a -3a oară și zău dacă n-aș face-o săptămânal. Se face rapid și e grozav de bună prăjitura!
Am avut ca sursă de inspirație o rețetă de-a Laurei Adamache, pe care am modificat-o puțin: am pus mai puțini biscuiți (si au fost suficienți) și am folosit alune în locul nucilor.

Ingrediente (4 persoane):
250 g mascarpone
200 g biscuiți clasici
125 g ciocolată neagră (50% conținut cacao)
20 g cacao
50 g zahăr măcinat
1-2 lingurițe esență de rom
80 g alune prăjite, nesărate
1 vârf cuțit sare
opțional 50 g zahăr pudră (pentru tăvălit)

Mod de preparare:
Topești ciocolata la bain-marie, apoi o lași să se răcească.
Într-un vas încăpător pui mascarponele, bine scurs, cacaua, zahărul măcinat și amesteci până la omogenizare.
Adaugi ciocolata ușor călduță, 



biscuiții (o parte dați prin robot, o parte tăiați în bucățele mici), 


alunele tocate potrivit, esența de rom și sarea. 


Amesteci până când compoziția este omogenă.


Răstorni aluatul salamului pe o bucată de hârtie de copt sau folie alimentară și îl rulezi într-un cilindru de cca 15-20 cm lungime.




Îl pui in frigider pentru cca 1 oră sau în congelator pentru 15 minute.
Înainte să îl servești, elimini folia de plastic și tăvălești salamul prin zahărul pudră (eu nu l-am tăvălit pentru că mi s-a părut suficient de dulce). 



Îl tai în felii potrivite și îl servești.


2 comentarii:

  1. Excelent, confirm ca-i cel mai bun salam de biscuiti pe care l-am mancat vreodata! (sorry mum)
    Si n-ar deranja pe nimeni sa devina obicei saptamanal :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur că ți-a plăcut! Mai repetăm cât de curând. ;)

    RăspundețiȘtergere