duminică, 9 septembrie 2018

Prajitura rasturnata cu mere


Așa cum vă spuneam am primit spre testare setul de 11 piese TEFAL INGENIO EXPERTISE L6509902. Săptămâna trecută am testat wok-ul de 26 cm și am pregătit un gulas unguresc. Astăzi m-am gândit să testez crăticioara de 24 cm și am pregătit o prăjitură rapidă. De asemenea am testat și tigaia de 26 cm diametru și am pregătit o tocanita de hribi cu smantana.
Acest set este foarte util deoarece conține crăticioare și tigăi cu diametru de la 16 până la 26 cm, care sunt foarte ușor de depozitat și sunt compatibile cu toate sursele de caldură (aragaz, cuptor, plită cu inducție). Mi se pare grozavă ideea de a folosi un singur mâner, detașabil, care se atașează foarte ușor.





Ingrediente:
100 g biscuiți
1 kg mere
30 g stafide
5 linguri zahăr
scorțișoară
50 g unt
â-pentru blat:
3 ouă
4 linguri zahăr
2 linguri ulei
4 linguri făină
1 linguriță praf de copt
esență de vanilie


Mod de preparare:
Merele le speli, le cureți de coajă, le dai prin răzătoarea cu ochiuri mari, le pui într-o cratiță, apoi adaugi zahărul, untul și stafidele (spre final).


Pui merele la foc mic până scade toată zeama lăsată de mere, amestecând din când în când; la final, adaugi scorțișoara după gust.



Lași să se răcească foarte bine.
Între timp, prepari blatul. Mixezi albusurile cu un praf de sare până când își dublează volumul, adaugi zahărul și mixezi până ce devine o bezea.
Adaugi gălbenușurile frecate cu uleiul și esența; mixezi la viteză mică până când se încorporează. Cerni făina împreună cu praful de copt peste compoziția de ouă. Amesteci cu o spatulă cu mișcări de jos în sus, până se omogenizează.



Într-o tavă (cu diametru de 24cm) unsă cu unt,


torni biscuiții măcinați și îi nivelezi. 


Adaugi deasupra merele călite, nivelezi 


și deasupra acoperi cu compoziția de blat.


Dai tava la cuptorul preîncălzit pentru 25-30 de minute, până când trece testul cu scobitoarea.


Când este gata prăjitura, o răstorni pe un platou și o lași să se răcească.


Așa cum mă și așteptam, prăjitura a ieșit foarte ușor din cratiță, iar pe aceasta au rămas doar câteva urme de biscuiți.


Nu arăta prea spectaculos și m-am gândit să o ornez cu sirop de fructe de pădure, dar din păcate s-a întins prea mult (pe alocuri) și a fost absorbit de biscuiți, iar în final aspectul nu a fost ceea ce mi-am dorit. Mă gândeam să bat frișcă și să o ornez, dar gașca mea nu mai avea răbdare. :D


Prăjitura a fost delicioasă și a dispărut rapid din farfurii. 

Concluzie:
Vasele Tefal sunt foarte utile: deoarece cratița are un învelis antiadeziv, mâncarea nu se lipește. Totodată cratița se curăță cu foarte mare ușurință.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu