sâmbătă, 2 ianuarie 2021

Salata de pui, ciuperci si maioneza

 



Pentru sărbători m-am gândit să pregătesc o salată delicioasă de pui, pe care am decorat-o cu un Moș Crăciun simpatic.

Ingrediente:

-pentru salata:

4 pulpe de pui dezosate

1 ardei gras roșu

1 ardei galben

50g masline

1 borcan ciuperci feliate

sare

castraveți murați

1 felie de țelină

 

-pentru maioneza:

2 ouă

100ml ulei

o lingură muștar

zeamă de lămâie

 

-pentru decor:

¼ ardei roșu

¼ ardei galben

Albușul de la ou (fiert pentru maioneză)

3-4 măsline

Mărar

 

 

Mod de preparare:

Se fierb pulpele de pui, se lasă se se răcească, se taie cubulețe și se pun într-un castron. Se clătesc ciupercile, se scurg bine de apă și se taie cubulețe. Se taie cubulețe măslinele, ardeiul și castraveții și se adaugă peste restul compoziției. Se păstrează câteva măsline și o bucată de ardei gras și galben pentru decor. Se adaugă țelina dată pe răzătoarea mică și se  amestecă.




Pentru maioneză se folosesc 2 gălbenușuri (unul crud și unul fiert) care se amestecă și se adaugă câte puțin ulei peste ele. Pentru a fi sigură că nu se taie maioneza te sfătuiesc să amesteci într-un singur sens. La final se adaugă muștar și lămâie după gust.



Se adaugă maioneza peste restul compoziției, se adaugă sare după gust și se amestecă ușor. Eu am păstrat 2-3 linguri de maioneză și le-am întins peste salată, după ce am transferat-o într-un castron.





Pentru decor, se decupează bucăți din ardeiul roșu și albușul de ou fiert și se face căciula și îmbrăcămintea moșului. Din măsline se fac ochii, cureaua și bocancii moșului. Din ardeiul galben se fac fața și mâinile moșului. Se așează ingredientele astfel încât să-l obții pe Moș Crăciun. Pentru globuri am folosit un capac de la un pix.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu